Reforç de les accions ambientals i de sensibilització a Malla

2023, Accions Medi Ambient i Acció Climàtica · 2023 · Malla

La gestió de residus, la planificació energètica i la comunicació amb la ciutadania centren l’actuació de la Mancomunitat per al 2023 a Malla


Al llarg del 2023, la Mancomunitat La Plana ha desplegat diverses actuacions a Malla en el marc dels serveis de medi ambient i acció climàtica que executa per encàrrec de l’Ajuntament. L’objectiu principal ha estat millorar la gestió de residus, reforçar la sensibilització ciutadana i acompanyar el municipi en la seva transició energètica.

Entre les accions destacades hi ha l’edició i lliurament de 110 unitats del calendari de recollida selectiva per al 2024, impreses en paper reciclat, així com la distribució de 110 fulletons informatius amb el detall dels materials que corresponen a cada fracció de residus domèstics. 

Amb voluntat de transparència i seguiment regular, la Mancomunitat ha fet arribar mensualment a l’Ajuntament de Malla informes de participació en la recollida porta a porta, així com l’informe anual de resultats del 2022, que inclou tant les dades de recollida domiciliària com les de les deixalleries fixa i mòbil. En paral·lel, es va compartir amb la regidoria un article divulgatiu sobre els resultats de recollida al municipi i una carta informativa coincidint amb l’estada de la deixalleria mòbil al mes de març.

D’altra banda, en col·laboració amb l’Agència de l’Energia d’Osona i la Diputació de Barcelona, la Mancomunitat ha donat suport a l’Ajuntament de Malla en la redacció del nou Pla de Transició Energètica d’Osona Sud (PAESC). El procés ha comptat amb diverses reunions i ha culminat amb la presentació del document actualitzat, consensuat amb el consistori. Hi han participat, en representació del municipi, l’alcalde Adjutori Redorta i els regidors Eduard Erra i Dolors Riesco.

La tasca de sensibilització també ha inclòs visites als compostaires del municipi, acordades amb la regidoria i realitzades durant el mes de maig per part del personal tècnic de la Mancomunitat.

Finalment, al juliol, es va mantenir contacte amb la direcció de l’Esclat de Malla per revisar els rètols informatius sobre reciclatge ubicats a les prestatgeries, que no s’adequaven al model de recollida porta a porta vigent al poble. També es va intervenir per garantir el manteniment dels dos contenidors de roba de l’exterior, gestionats per Tapís, acordant amb l’Ajuntament i la direcció del centre comercial que es mantindrien a lloc amb un augment de la freqüència de recollida.

Darrera actualització: 21.05.2025 | 17:53